Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

TÁJÉKOZTATÁS JELZŐRENDSZERES HÁZI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS IGÉNYBEVÉTELÉRŐL

Ha Ön, illetve hozzátartozója életkora, betegsége, szociális helyzete miatt kiszolgáltatottá vált, akkor a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás az egyik leghatékonyabb mód a segítség elérésére.

Az állami feladatként funkcionáló jelzőrendszeres házi segítségnyújtás szolgáltatást a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság (SZGYF) Fejér Megyei Kirendeltsége – a fenntartásában lévő Fejér Megyei Integrált Szociális Intézmény (8154. Polgárdi-Tekerespuszta) bevonásával – biztosítja, 2014. január 1. napjától, Fejér megyében elsőként a Székesfehérvári Kistérségben.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás a saját otthonukban élő, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló, a segélyhívó készülék megfelelő használatára képes időskorú, vagy fogyatékos személyek, illetve pszichiátriai betegek részére az önálló életvitel fenntartása mellett felmerülő krízishelyzetek elhárítása céljából nyújtott ellátás.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevétele szempontjából szociálisan rászorult:

a.) az egyedül élő 65 év feletti személy,

b.) az egyedül élő súlyosan fogyatékos, vagy pszichiátriai beteg személy, vagy

c.) a kétszemélyes háztartásban élő 65 év feletti, illetve súlyosan fogyatékos, vagy pszichiátriai beteg személy, ha egészségi állapota indokolja a szolgáltatás folyamatos biztosítását.

A súlyos fogyatékosságot, pszichiátriai betegséget és az egészségi állapot miatti indokoltságot külön jogszabály szerint igazolni kell.

Térítési díj:

A jogszabályi rendelkezés értelmében a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás szolgáltatásért térítési díjat kell fizetni. A szolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál a szolgáltatást igénybevevő személy rendszeres havi jövedelmét kell figyelembe venni. A személyi térítési díj nem haladhatja meg a szolgáltatást igénybevevő személy rendszeres havi jövedelmének 2%-át.

Segítségnyújtás folyamata:

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás készenléti rendszerben működik 0-24 órában, az év 365 napján. A jelzések a diszpécserközpontba érkeznek, ezt követően történik az ügyeletes gondozó kiértesítése. A gondozó 30 percen belül a jelzést tevő otthonába érkezik, és megfelelő segítséget nyújt a rászorulónak.

Érdeklődés, jelentkezés:

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás koordinátora:

Lidermajer Melinda

Telefon-elérhetősége: 06-30/498-3896, 

e-mail címe: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kérelem benyújtásának módja:

A Nyomtatvány, amit ki kell tölteni a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság Fejér Megyei Kirendeltségének honlapjáról, valamint a Fejér Megyei Integrált Szociális Intézmény www.fmiszi.hu honlapjáról letölthető. Kitöltés után a kérelem a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás koordinátoránál, Lidermajer Melindánál a 8000. Székesfehérvár, Horváth I. u. 22. szám alatt (Rődner Kft székhelyirodájában) személyesen is leadható.

Postai úton az alábbi címre kell a kérelmet feladni: Fejér Megyei Integrált Szociális Intézmény, Szilasy Katalin igazgató, a 8154. Polgárdi-Tekerespuszta.

Elektronikusan az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre lehet a kérelmet benyújtani.

Letölthető kérelem: KERELEM jelzorendszeres hazi segitsegnyujtas